Itt az Onroad.hu híreit olvashatja.


Te jó ég! Eltelt 30 év azóta, hogy a Honda bemutatta az első generációs CBR900RR-t, a minden kétséget kizáróan a legszebb SC28-at, a dupla kereklámpást. Az akkori sportmotor összehasonlíthatatlan a mai CBR1000RR-R-rel. Mégis, nem gondoltuk volna, de a Hiroaki Tsakui féle fehér-kék-piros fényezés az újnak is jól áll. [2021. november 24. 11:49]
Vörösék bedobtak egy olyan nevet, amire azt hiszem, hogy sokan felkapjuk a fejünket. Hornet. A filigrán Lódarázs még mindig számos motoros társunk alatt fut, de újat már évek óta nem lehet venni. Az új motorral kapcsolatban pedig egy dologban lehetünk csak egészen biztosak: ugyanolyan nem lesz, mint a régi. [2021. november 24. 10:19]
Egy új, frissített logóval álltak elő a Superbike-világbajnokság illetékesei a Dornánál, amellyel egyfajta új korszakot és (több) izgalmat ígérnek. Az előző logó eredetijét egyébként a brit illetőségű, ma is működő Designwerk ügynökség alkotta meg még 1989-ben. Azóta mindössze egyszer, 2012-ben vált... [2021. november 24. 9:33]
Végre kiderült, hogy mit takar az MV Agusta új titokzatos túraenduró projektje. A Lucky Explorer tervezet két nagy tereprali – konkrétan a 90-es évek sikeres Cagica Elefantjai – ihlette adventure motorok. Bár egy picit reménykedtünk abban, hogy végleges bemutató lesz, az olaszok két prototípust vittek ki az EICMA-ra. [2021. november 23. 12:43]
A legendássá érett R6-ot 2020-ban kezdték el végleg kivéreztetni. Hiába tudhat a háta mögött számos WorldSSP címet, a könnyű, 599 köbcentiméteres, négyhengeres, soros elrendezésű motor nem tudott megfelelni az Euro5 diktálta szigorodó kibocsátási normáknak. Így a Yamaha közepes sportmotorjára többé nem lehet rendszámot aggatni. [2021. november 23. 10:48]
Korábban a KTM az RC 8C-t egyenesen úgy vezette fel, hogy az igazából egy Moto2-es versenymotor, csak éppen nem a Triumph háromhengeres blokkja muzsikál benne, hanem osztrák szív pumpálja a boldogsághormont. És nem is állt ez olyan messze a valóságtól. De a Krämer vázas, mindössze 140 kilós űrhajóhoz nem juthatott hozzá akárki. [2021. november 23. 9:30]
Ha a KTM kínálatában az 1290 Super Duke R-t vesszük az alapmodellnek, az RR kivitelt pedig a csúcsváltozatnak, akkor az EVO-ra tekinthetünk egyfajta egészségesen disznó középútként. Arra, amit azoknak szánnak, akiknek egy Alpok közé vezető néhány napos kitérőnek része lehet egy Red Bull Ring nyíltnap is. [2021. november 21. 10:14]
2001. Hódít a csajoknál a csípőnadrág, jó mókának tűnik a geocaching, leomlás előtt füstölnek a tornyok, a Yamaha meg kitalálja a sportrobogót. Azt a TMAX modellt, ami nem csak elég erős a tisztességes városon kívüli haladáshoz, hanem a futóműve, a váza, fékei is alkalmassá teszik rá. Az első madarakat szemvakító sárga színben kínálták. [2021. november 20. 10:34]
Idén is megrendezi a már hagyományosnak mondható karácsonyi akcióját a Motocity. A Motocity boltjaiban eleve kiváló ár-érték arányú motoros felszereléseket találsz, amelyeket most még kedvezőbb áron szerezhetsz be! A motorozás egy olyan hobbi/életforma, amihez mindig szükség van valamire. Legyen az ... [2021. november 19. 14:42]
Jövő héten kedden, azaz november 23-án nyitja meg kapuit a milánói EICMA. Bár ez a trend megdőlni látszik, de az olyan nagy durranásokat, mint a teljesen új modelleket és technológiákat, ilyenkor hagyományosan már addigra tartogatják az ipari szereplők. A Honda is csak egy mérsékelten izgalmas újdon... [2021. november 19. 9:22]
Nem vitás. A megfizethető vagy hétköznapibb, enyhén pejiratív áthallású nevén budget túraenduró kategória új királyát várjuk. És ha nem azt kapjuk, akkor nagy lesz a csalódás. Az elvárásokat pedig azért merészeljük ilyen bátran megfogalmazni, mert a TRK 502 összességében (és elsősorban ár/érték arányát tekintve) minket is annyiszor győzött meg, ahányszor szerencsénk volt hozzá. [2021. november 18. 9:36]
A nagy túraenduró piac is robog, mint a gyorsvonat, de az utóbbi néhány év szent grálja, a motorgyártó vállalatok új reménysége és minden bizodalma az eggyel kisebb kategóriában van. És ez alól a trendnyomás alól talán az MV Agusta sem fogja kihúzni magát. Persze biztos információk még nem jelentek ... [2021. november 17. 18:58]
Autóbérlés egyéni igények szerint A kiskategóriás autókat elsősorban azoknak ajánlják, akik a lehető legkedvezőbb áron, elsősorban városi használatra kívánnak autót bérelni. Nekik érdemes a kisfogyasztású, ötajtós Opel Corsa és Kia Rio modellek közül választani. Ezeket a járműveket egy- vagy kétnapos napos bérlés esetén már napi 8500 Ft-tól kínálják. [2021. november 16. 20:22]
A MOTRON története nagyon régen, 1961-ben kezdődött. A modenai Po fivérek kerékpár- és robogó szervizt működtettek, ötven éve pedig a nagy igény miatt saját motorok építése mellett döntöttek. Mivel létezett egy Julia nevű versenytárs, motorjaikat Romeo névre keresztelték. Sokkal később pedig a Motor... [2021. november 16. 17:45]
Manapság talán úgy tűnik, hogy minden létező járműipari vállalat a jövőbe igyekszik menekülni. Az egyetlen biztosnak tűnő, eléggé megmarketingelt jövőt pedig az elektromos meghajtás jelenti. Ezt támogatja a politika, a sajtó, népszerű, szexi. Motoros szemmel remek mókaeszközök készülhetnek így, a (nagy)városi közlekedésben is jó alternatívát jelenthetnek, de nem biztos, hogy összességében jó az ir... [2021. november 16. 11:49]
Nagyon szép szimbolikája van annak, hogy a Ducati Streetfighter V4 SP kivitelnek olyan reklám videót álmodtak, amelyben még egy kósza nanoszekundum erejéig sem merül fel az utcai felhasználás gyanúja. Pályanaked? Van egyáltalán ilyen kategória? Vagy legyen? Végtére is az ez a kétbetűs megjelölés a Sport Production szavakból ered. [2021. november 16. 9:37]
A három special edition csak fényezésében tér el az alapul vett modellekétől, azok viszont mind sajátos jelentéstartalmat hordoznak magukban. A különleges megjelenésű Street Twin, Thruxton RS és Rocket 3 R/GT motorokat 2021 decemberében kezdik el forgalmazni és 2022 decemberében le is zárják a projektet. [2021. november 15. 11:56]
Lehet, hogy most a V4 a sztár, de a Ducati azért nem engedi el teljesen a saját hagyományait és akad még desmós kéthengeres a portán. Az új Streetfighter V2 leginkább a hasonló elrendezésű Panigale modellhez áll közel, csak természetesen egy picit másképpen hangolva, egy kicsit mást nyújtva és idomok nélkül. [2021. november 15. 8:52]
Ha a koronavírus-járvány aktuális európai állapota engedi, akkor November 23-án nagyközönség előtt nyitják meg az EICMA kiállítást Milánóban. Az olaszországi motorbemutató show-ra a Kawasaki három – most még – titokzatos modellel készül. De mik lehetnek ezek? A 2022-es modellév fokozatos felvezetése már javában zajlik a Kawánál. [2021. november 11. 9:50]
Szinte már hagyománynak tekinthető, hogy a Kawasaki egy megfelelően megbízott munkatársa a japán gyártókkal rendkívül közeli kapcsolatot ápoló Young Machine magazinnál dolgozó, értő fülecskébe suttogja bele, hogy érkezik egy új retró modell. Már az évek óta jelenlévő 900-as nagytestvért is ilyesfajta módon kezdték el felvezetni. [2021. november 10. 8:08]
A várakozásoknak megfelelően a következő évre megújul a Yamaha legnagyobb mezítelen motorja, a 7-es és 9-es után az MT-10 is. Az alaprecept természetesen maradt az, ami eddig is. A nyolcvanas évek közepének Yamaha versenytechnológiájából finomra érlelt Deltabox vázba belekerül a szemtelenül nyomaték... [2021. november 9. 18:56]
Nagyon közel lehet a megújuló Triumph Tiger 1200 bemutatója, hiszen új fotókkal igyekeznek éppen felcsigázni az érdeklődést. Mutatnak és nem is. A nem szokványos megoldás, hogy a motort álcafestésben kapták lencsevégre. Ez egyfelől örvendetes, hiszen nem félbevágott krumplival fényképezett kamu kémfotókat kell nézegetnünk, hanem itt van rendesen. [2021. november 9. 11:30]
A Harley-Davidson idén nagyon bátrat lépett. Megjelent a nagy túraendurok világában is – amelytől eddig végtelenül távol állt. A Pan America 1250 Special tesztjét ide kattintva nézhetitek meg. Érdekes azonban, hogy amikor önmagában vizsgálunk egy motort, sokkal nehezebb meghatározni pontos tudását – elsősorban fő versenytársaihoz képest. [2021. november 7. 12:21]
A félvezetőhiány a motorgyártást súlyosan érinti. Pontosabban a motorkerékpár ipart is. A világ gyártói kezdenek kifogyni a magnézium készletekből. De miért baj ez? Mert nem tudsz majd űberkönnyű magnézium Marchesini felnit vásárolni majd? Ennél egy kicsit tovább mutat a gond, mert a magnézium az alumíniumipar fontos alapanyaga. [2021. november 6. 11:58]
Két éve megállapodást kötött a négy nagy japán motorgyártó vállalat. A Honda, a Suzuki, a Kawasaki és a Yamaha egy olyan közös szabvány akkumulátor megtervezéséhez írt alá, amelyet később mind használni fognak, hogy négyük lobbi és technológiai erejével maguk alá gyűrjenek minden más próbálkozást és... [2021. november 5. 10:24]
Szentségtörés, blaszfémia és világvége! A Honda először az európai piacról vezette ki az oldschool naked motorját, a soros négyhengeres erőforrással szerelt CB1100-at, hogy aztán az idei évben egy szuperszexi Final Editionnel más kontinenseken is elbúcsúzzon tőle. De ez nem jelenti azt, hogy nem maradunk a hetvenes évek második felének motorjaiból ihletődő nagyköbcentis meztelen harcos nélkül. [2021. november 5. 9:33]
Na ilyet sem láttunk még. Háromkerekű tereprobogó. Van ennek értelme? De mennyire! A Yamaha a RisCon Tokyo 2021 biztonságtechnikai expón mutatta be a koncepciót és nem véletlen, hogy nem az EICMA-ra vitték ki. Ebben az esetben ugyanis egy Tricity 125 (illetve ázsiai 155) alapú munkamotort látunk. Méghozzá egy olyat, amit katasztrófa sújtotta övezetekben vetnének be. [2021. november 3. 10:35]
Az olasz Moto.it oldalnak küldött be egy jól sikerült kémfotót egy helyi illetőségű triál motorversenyző. A képen egy modernnek tekinthető naked feszít, benne a legismertebb Moto Guzzi védjeggyel, a főtengelyt hosszanti irányba épített V2-es blokkal. Csakhogy az egész valahogy gyanús, nem? Rendben, ... [2021. november 3. 9:54]
Mindössze két éve, hogy a Husqvarna bemutatta az aktuális EICMA kiállításon a Norden 901 koncepciót. A tanulmánymotor már akkor ígéretesnek tűnt. A KTM 890 Adventure platformjára ráhúzott gépről akkor úgy gondoltuk, hogy talán a narancssárga kivitel egy prémiumabb, exkluzívabb, különcebb változata lehet. [2021. november 2. 10:30]
Annyira kevés motor érdemelte ki a nagy betűs LEGENDA címet, mint a BMW boxer motoros GS családja. Ezen lehet fanyalogni, lehet újgazdagozni meg műendurozni, de az értékesítési darabszámokkal vitatkozni nem nagyon érdemes. A piac, vagyis a vásárlók ugyanis hosszú távon mindig feketén-fehéren megadják a választ arra, hogy egy adott típus jó-e vagy sem. [2021. október 31. 16:34]